بیست و پنج راه پیشگیری از چین و چروک پوست

هنگامی که ما پیر می شویم، پوست ما ممکن است خشک و یا چروکیده شده و در بعضی موارد حتی نواحی قهوه ای که ما به نام خال می نامیم، منتشر و پهن شود. مردم تمام دنیا، همه ساله، بیلیون ها دلار برای کرم های ضدچروک و لوسیون های پوستی خرج می کنند، تا پوستشان نرم و سالم بماند. چه عواملی پوست ما را چروک می کند و چه چیزی می تواند علایم پیری را به تاخیر انداخته و یا کاهش دهد؟


علت چین و چروک پوست
فیبرهای کلاژن ساختمان اصلی پروتئین در پوست هستند و فیبرهای آلاستین به خاطر قابلیت ارتجاعی خود (توانایی برای کشیدگی و قابلیت بازگشت به شکل اولیه) به پوست جوانی و طراوت می دهند. پوست خوب پیامد طبیعی سلول های پوستی جدید است که در محیط مطلوب مواد ساختمانی اساسی نظیر آمینو اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. به نظر می رسد که چگونگی محکم ماندن پوست شما مستقیما با سلامت فیبرهای کلاژن ارتباط دارد. بعضی عقیده دارند که سلول های پوستی نمی تواند بدون حمایت کافی از ویتامین C، به طور سالم فیبرهای کلاژن را بسازد. افزایش سن و سال هایی که پوست در معرض عوامل محیطی (نظیر آفتاب، استرس) قراردارد، سبب می شود پوست چروکیده و ضعیف شود، زیرا که قادر نیست دوباره به طور صحیح درست و مرمت شود. همچنان که یک شخصی پیر می شود، غشای میانی پوست (لایه داخلی پوست که زیر قسمت سطحی خارجی ترین قسمت اپیدرم قرار دارد) شروع به کم چربی شدن می کند. بعضی ازمردم گمان می کنند که خرابی پوست بر اثر آفتاب، عامل ۹۰ درصد پیری پوست است. البته در معرض طولانی مدت قرار گرفتن اشعه ماورا» بنفش خورشید به انهدام فیبرهای آلاستین در پوست منجر شده و سبب ضعیف شدن پوست، کشیدگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی آن می شود. همچنین پوست آسانتر گسسته و کوفته شده و به زمان بیشتری برای التیام نیاز پیدا می کند. پوست سیگاری ها بیشتر از غیرسیگاری ها با همان نوع پوست، گرایش به چروک شدن دارد. دلیل این تفاوت، شناخته نشده است، اما ممکن است به خاطر این حقیقت باشد که سیگار گردش خون را در پوست کاهش می دهد. دیگر آلوده کننده های هوا مخصوصا ازن همیشه در این کار دخیل هستند. این باور وجود دارد که رادیکال های آزاد اکسیژن، به غشاهای سلولی آسیب می رسانند، حتی با مواد ژنتیکی فعل و انفعال داشته و پیری پوست را تسریع می کنند. کاهش وزن سریع و جدی نیز ممکن است سبب چین و چروک شود، همان طور که سلول های چربی زیرین پوست احتیاج به لایه سطحی دارند، کاهش در این سلول های چربی سبب می شود که شخص لاغر و ضعیف به نظر بیاید.
راههای پیشگیری از چین و چروک پوست
پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک می باشد. اگر پوست شما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایجاد چین و چروک روی پوستتان جلوگیری بعمل آورید از نکات ذیل پیروی کنید:
۱- همواره هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید از کرم ها و یا لوسیون های ضدآفتاب استفاده کنید.
۲- از صابون استفاده نکنید. جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.
۳- در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
۴- صبح هنگام پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مرغ را جداکرده و آن را با یک قاشق سوپخوری عسل و ۱/۴ قاشق چایخوری آب هویج مخلوط کرده و بر روی صورت خود قرار دهید.
۵- باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم (که قدری نشاسته به آن افزوده شده است) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.
۶- پیش از آنکه از وان استفاده کنید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آب وان اضافه کنید.
۷- در تمام فصول از موادآرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.
۸- مشتقات ویتامینA :تریتنوئین (رتین A) دارویی است که از ویتامین A استخراج شده و برای درمان آکنه (جوش صورت) بکارگرفته می شود. اما گاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گردد. طریقه استفاده از آن یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروک های سطحی و کوچک کاربرد دارد.
۹- AHA (آلفاهیدروکسی اسید و یا اسید میوه): مصرف منظم AHA بافت پوست را بهبود بخشیده و پوست های پیر را درخشنده تر نشان می دهد. همچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد. برای حاصل شدن بهترین نتیجه، مصرف کنندگان AHA نباید صورتشان را با صابون های قلیایی بشویند.
۱۰- کلاژن: کلاژن پروتئین موجود در پوست می باشد که به بسیاری از محصولات آرایشی افزوده می گردد. هرچند مصرف خوراکی آن زیاد سودمند نیست اما تزریق آن موثر می باشد. تزریق کلاژن به پوست قادر است چین وچروک و گود رفتگی های ظریف و ریز را اصلاح فوری کند. پس از تزریق کلاژن نباید در مقابل آفتاب قرارگرفت. اما اگر شما از هرگونه بیماری خود رنج می برید از تزریق کلاژن خودداری ورزید.
۱۱- پیلینگ شیمیایی و درمابریشن (سایش پوست) دو روش دیگر برای درمان پوست چروکیده می باشند.
۱۲- ماساژ: هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستانتان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت اطراف دهان، خنده اغراق آمیزی کرده و سپس دندان هایتان را محکم به هم بفشارید. این کار را ۲۴ مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک گردن دست هایتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
۱۳- نور خورشید علت شماره یک چین وچروک، تغییرات رنگدانه ها و سرطان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرارگرفتن مقابل نورخورشید پرهیز کنید. هرگاه از خانه خارج می گردید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
۱۴- چای: تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که با رادیکال های آزاد بدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسه ای را به مدت ۳ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.
۱۵- یکی دیگر از مشکلات، خشکی پوست می باشد. با افزایش سن شما سلول های پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد. برای مقابله با خشکی پوست مراحل زیر را طی کنید:
* از مرطوب کننده استفاده کنید: درفصل پاییز و زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید. و یا آنکه از سیستم های مرطوب کننده خانگی سود برده و یا یک کتری آب را روی رادیاتور قرار دهید.
* برخلاف تصور عام هنگامی که شما در معرض آب قرار می گیرید بدن شما رطوبت بیشتری از دست می دهد. هر چه بیشتر در معرض آب قرار گیرید پوست شما خشک تر و پیرتر می گردد. از آب ولرم و یا خنک و نه آب داغ برای شستشوی بدن خود استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی پوست بدنتان را از میان خواهد برد و هرگاه از وان استفاده می کنید به آن روغن مخصوص اضافه کنید. در وان بیش از ۱۵ دقیقه نمانید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.
۱۶- خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیرگذار می باشد. از بالش نرم، بزرگ با پارچه طبیعی و غیرمصنوعی استفاده کنید.
۱۷ -در معرض حرارت قرار نگیرید: گرما قادر است به درون پوست رخنه کرده و به بافت های همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرارندهید و جریان هوای گرم را مستقیما بسمت پوست نگیرید. از گرمای نیمروزی نیز پرهیز کنید.
۱۸- از عوامل جوی به دور باشید: هنگامی که در زمستان از خانه خارج می گردید برای محافظت از پوست صورتتان از بادهای سوزناک زمستانی، از ماسک صورت استفاده کنید. پیش از آنکه به شنا بروید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا از جذب کلر به پوستتان جلوگیری بعمل آید.
۱۹- شستشوی چشمی: برای برطرف کردن چشمان پف کرده یک کتری چای دم کنید و بگذارید تا خنک گردد و سپس چشم ها را با آن شستشو دهید و یا ۲ قاشق استیل را به مدت چند دقیقه درون فریز قرار داده و سپس روی چشم هایتان قرار دهید تا پف چشمانتان تقلیل یابند.
۲۰- آب فراوان بنوشید: متخصصین توصیه می کنند که حداقل روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. این کار حقیقتا شرایط پوست را بهبود می بخشد.
۲۱- تغذیه مناسب برای جوان باقی ماندن و سلامتی پوست ضروری می باشد. به نکات زیر توجه کنید:
* مطمئن شوید رژیم غذایی تان حاوی ویتامین ها و موادمعدنی ضروری می باشد.
* آنتی اکسیدان ها که شامل ویتامین E,C,A می باشند صدمات ناشی از نورخورشید را کاهش می دهند.
* ویتامین A سرعت بازسازی سلول ها را افزایش، رشد سلول ها را عادی و جریان و تشکیل کلاژن را افزایش می دهد.
* سبزیجات و میوه جات تازه منبع خوبی از ویتامین A و C بوده درحالی که مصرف آجیل ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد.
* روی ، ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن می باشد (بافت پشتیبان پوست). جگرگوساله و گاو، گوشت لخم گاو، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و پنیر منابع خوبی از روی می باشند.
۲۲- یک چهره درهم تشکیل چین و چروک را تسریع می کند خصوصا اطراف چشم ها، برآمدگی بینی و روی پیشانی. بطور متوسط کودکان ۴۰۰ بار در روز می خندند درحالی که این میزان در بزرگسالان تنها ۱۵ مرتبه می باشد. خندیدن بافت های همبند پیرامون دهان را تحکیم کرده و باعث حفظ شکل ظاهری صورتتان می گردد.
۲۳- سیگار را ترک کنید: سیگارکشیدن پوست را از جریان یافتن طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباظ مویرگ های پوستی می گردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و موادمغذی به پوست بدن جلوگیری بعمل می آورد.
۲۴- اگر وزن بدنتان مرتبا بیش از ۳/۵ کیلو گرم نواسان وزنی داشته باشد سرانجام روی چهره شما نمایان می گردد. به همین نحو اگر سریع و بیش از حد وزنتان کاهش یابد، ممکن است پوست بدنتان آن لایه چربی را که شکل طبیعی را حفظ می کند، از دست بدهد. خیلی سریع وزنتان را کاهش ندهید و گرنه مجددا چین و چروک پوستتان نمایان می گردند.
۲۵- روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده همراه با آب لیموترش آغاز کنید. این نوشیدنی ناخالصی هایی که در بدن شما انباشته گردیده اند را از بدن دفع می کند. همچنین لیموترش بعنوان یک شستشودهنده ملایم کبد نیز عمل می کند.

*****************
******************
اگر می خواهید هر روز ایمیل های جذاب و دیدنی دریافت کنید در این گروه یاهوعضو شوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ضمن تشکر از توجه شما به این مطلب،نظرات سازنده شما در هر مطلب را صمیمانه ارج نهاده واميد داريم بتوانيم از حسن نظر شما در راستاي افزايش سطح ارائه محتوا بهره گيريم.
نظر شماقابل روئیت برای عموم خواهدبود .

> قرص ویا-گرا-جهت تاخیری-آقایان
قرصهاي ويگو(Vego Pills) ساخت كمپاني بروكلين ايالات متحده آمريكا - نيويورك سيتي (مخصوص مردان) بهترين نوع قرصهاي خوراكي براي مردان با سه كاربرد : قرصهاي ويگو (Vego Pills) داراي 3 كارآيي افزايش شديد و قوي شهوت و ميل ج. ن. سي و افزايش بسيار عالي مدت زمان نزديكي وانزال در مردان و نعوظ كامل و محكم و طولاني ميباشد . اين محصول استثنائي با بهره گيري از فرمول قوي پزشكي روز دنيا موجب افزايش قابل ملاحظه زمان انزال و اركتيشن (مدت زمان شق شدگي آلت) ولذت ج .ن .سي شده و موجب افزايش رضايت ج .ن. سي در شريك ج .ن. سي ميشود . محصولي 100% اصل آمريكايي , 100% تضميني و بصورت 100% پلمپ شده . ...

> قرص مگنا Rx
آیا شریک ج. ن .سی شما از سایز ا.ل.ت و قدرت ج .ن-سی شما راضی است ؟ شما بیشتر از تصورتان بدست خواهید آورد سریعتر و آسانتر با نتیجه غیر قابل باوری برای شما در سراسر جهان تا کنون هیچ دارویی مشابه +MAGNA-RX معرفی نشده و این تنها فرمول کشف شده تا کنون است که قادر است هر نوع آ.لت تناسلی را از نظر سایز ، طول و ضخامت به شکل دائمی ، سریع ، آسان ، بی خطر و بدون هرگونه مشکلی ، افزایش داده و باٍ بهبود وضعیت شق شدگی و سفتی آ.لت در حالت نعوظ و تحریک ج-ن- س-ی شود و هم زمان از انز ال زود رس جلوگیری مي كند ...

> قطره اسپانیش فلای اصل
آثار اسپانیش فلای نوع زنبوری (اصلی): روابط زناشویی بهترزندگی شادابتر، راه حلی طبیعی برای دستیابی به تعادل آمیـ.زشی ( مخصوص زوجه (افزایش بنیه و بازیافت تمایل آمیـ.زشی ؛ پرخون گردیدن بافت کلیتوریسس ؛ کاهش فواصل بین هر نزدیکی و زمان دستیابی به کلایمکس؛ تقویت قدرت اورگـ.اسم و سهل تر نمودن دستیابی به اورگـ.اسم پی در پی ؛ ایجاد توان بیشتر در زمانهای بین هر نزدیکی؛ افزایش احتمال درمان بوسیله تنظیم و تقویت کل سامانه تولید مثلی زنانه ؛ بهبود کامل خشکی مهبل و لزج نمودن مجرای وااژن بوسیله تشدید جریان خون ؛ فشردگی در حساسیت پذیری اندام تنـ.اسلی زنانه و کاهش چیرگی تجربه های منفی در حافظه جـ.نـ.سی جهت تمای ...

> کرم لارگو اصل -افزایش طول و قطر (آقایان)
طبق آمارهای کسب شده تقریبا 70 درصد از افراد در سراسر دنیا از کوچک بودن آ.ل.ت تنا-سلی خود رنج برده و احساس حقارت می کنند. کوچک بودن آ.ل.ت تنا-سلی یک مرد اثرات بسیار بدی را در زندگی و فکر او دارد و حاصلش : افسردگی ، عدم اعتماد به نفس ، خجالتی شدن ، سرخورده شدن از روابط ج.ن.س.ی و نارضایتی شریک ج.ن.س.ی او و.... خواهد بود.شاید نام این محصول برای آن دسته از افرادی که کمی در ارتباط با محصولاتی از این قبیل به جستجو و تحقیق پرداخته اند ، نا آشنا نباشد. کرم لارگو یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین محصولاتی است که جهت درمان مشکلات ج.ن.س.ی در آقایان مورد استفاده قرار میگیرد. ...

> کرم لارگو _ افزايش طول وقطر عضو تناسلي
کرم لارگو محصول کمپانی آلمانی Inverma بوده و بیش از 40 سال است که به عنوان یکی از برترین ، محبوب ترین و قدرتمند ترین محصولات در جهت رفع مشکلات مقاریتی آقایان مورد استفاده قرار میگیرد. کرم لارگو داراي موادي است که پس از جذب توسط پوست، گردش خون را در ناحيه مورد استعمال به شدت افزايش مي دهد. همانطور که مي دانيد عمده حجم آ لت تنا سلي مردانه توسط بافت اسفنجي شکل و خون پذير اشغال شده است. عملکرد کرم لارگو به نحوي است که با افزايش جريان خون در اين بافتها سبب تکثير سلولي و توسعه بافت مذکور شده و در نهايت نتايجي را همچون افزايش سايز عضو تنا سلي و ... را به همراه خواهد داشت ...

> ویاگرا 10 تایی اصل آمریکا
مشکلات نعوظ چیست ؟ اختلال نعو ظ عبارت است از عدم توانایی آ ل ت تنا سلی در ایجاد نعو ظ یا حفظ نعو ظ به مدت کافی جهت انجام عمل مقاربت.(بزرگ و سفت شدن آ ل ت مردان را نعو ظ میگویند.) هنگامی که مرد نعوظ برای انجام عمل ج ن س ی نداشته باشد و یا اینکه نتواند مدت زمانی کافی نعو ظ خود را حفظ کند ، به این مورد اختلالات نعو ظ یا نا توانی ج ن س ی میگویند آمار: در بین سنین ۷۰-۴۰ سالگی, در ۵۲% افراد به درجات مختلف اختلال نعو ظ وجود دارد. ۱۷% این موارد خفیف, ۲۵% متوسط و ۱۰% دیگر شدید است. با افزایش سن به خصوص موارد متوسط و شدید ۳-۲ برابر شایعتر می شوند. از عوامل مستعد کننده می توان به دیابت قندی, بیماری ...

> اسپری تاخیری دوز 125000 اورجينال كاناد
MADE IN CANADIAN Fragrance DOOZ 125000 SUPER Delay Spray اسپری تاخیری دوز 125000 (محصول اورجینال كانادا) با استفاده از این اسپری شما می توانید به اوج لذت دست پیدا کنید. این اسپری اختصاصا جهت آقایان و برای بالا بردن توان جن-سی و ارگاسم مناسب تهیه گردیده است و هیچ گونه عوارض جانبی در بر ندارد. تاریخ انقضا در زیر محصول حک گردیده است. طریقه استفاده :15 دقیقه قبل از نزدیکی از فاصله 5 سانتی متری به زیر و سر آ.لت اسپری شود . ...

> ژل زناشويي طبيعي اينتيمو
بهترين نوع ژل براي شستشو , ضدعفوني كنندگي , خوشبو كنندگي , داراي خاصيت ضد باكتريائي , داراي اثر آرام بخشي و ملين كنندگي فوق العاده , مرطوب كننده عالي و-اژ-ن , منقبض و كوچك (تنگ) كننده و-اژ-ن و دستگاه تنا سلي و ... با كيفيتي به مراتب بالاتر از ساير نمونه هاي مشابه داخلي و خارجي , با ضمانتنامه كتبي و داراي مجوز رسمي از وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشكي جمهوري اسلامي ايران . ***‌ ژل اينتيمو INTIMO : مخصوص خانمها بوده و داراي كاربردهاي زير ميباشد ...

> مگنا ارایکس RX
برای آنان که خود و یا شریک ج.ن.س.ی.ش.ان از سا یز و قدرت ج. ن. س .ی شما نا راضی است ؟ شما بیشتر از تصورتان بدست خواهید آورد سریعتر و آسانتر با نتیجه غیر قابل باوری برای شما در سراسر جهان تا کنون هیچ دارویی مشابه +MAGNA-RX معرفی نشده و این تنها فرمول کشف شده تا کنون است که قادر است هر نوع آ .ل .ت تناسلی را از نظر سایز ، طول و ضخامت به شکل دائمی ، سریع ، آسان ، بی خطر و بدون هرگونه مشکلی ، افزایش داده و باعٍ بهبود وضعیت شق شدگی و سفتی آ. ل. ت در حالت نعو ظ و تحریک ج .ن .س. ی شود و هم زمان از انزال زود رس جلوگیری کرده افزایش زمان مقاربت را به شما هدیه میدهد. ...

> اسپری تاخیری شارک حاوی ویتامین E
تاخیر موثر به منظور یک تحریک شهوانی طولانی اگر می خواهید برای بهبود رابطه ی جن-سی خود کاری کنید این محصول را از دست ندهید.همین الان اقدام کنید. این اسپری حساسیت آ.لت را در حین مقاربت کاهش داده و انزال را به تاخیر می اندازد. دستور العمل استفاده :5 تا 15 دقیقه قبل از آمیزش 1 تا 3 بار به آ.لت و نوک آن اسپری کنید.مقدار لازم اسپری بسته به هر فرد متفاوت است. بعد از آمیزش آ.لت را بشویید. در حجم 40 میلی لیتر ( کافی برای 150 تا 200 بار آمیزش) هشدار : در صورتی که شریک جن-سی شما به داروی بی حسی حساسیت دارد یا باردار است استفاده نشود. همچنین بر روی پوست آسیب دیده و ملتهب استفاده نشود. ترکیبات : 10% لیدوکا ...